הגבות מהוות מסגרת חשובה בפנים של האדם, ובהרבה מקרים קיים צורך לשרטטן עקב סיבות שונות, ביניהן: התקרחות, דפילציה מוגזמת או לא נכונה, צורה לא רצויה וכיו"ב. בהתאם לכך משתנה הבעת הפנים ולפעמים מאבדים את יכולת ההבעה במבט; בהרבה מקרים גבה דלה או לא קיימת תורמת ליצירת מראה זקן יותר.

העבודה בגבות לא קשורה רק לגנדרנות, מכיוון שבנוסף להיבט האסטטי (שינוי צורה או עלייה בצפיפות) ישנו פן השחזור (התקרחות, צלקות) ומאפשרת לשפר משמעותית את הביטחון העצמי של המטופל שאינו צריך לדאוג עוד לאבד את הגבות בים, בבריכה, במהלך פעילות ספורטיבית או פשוט במהלך השינה או בגלל זיעה.

משתמשים בטכניקות שונות, החל מהגבה הקומפקטית המקורית עד לגבה עשויה שערה שערה. האפשרויות השונות והשילובים של השיטות השונות מעניקים לנו פתרונות מצוינים עבור כל מקרה פרטני.

להלן פירוט של הפתרונות בטרם נעבור לשיטות הביצועיות.

גבה קומפקטית. זו הטכניקה המקורית שהייתה בשימוש בתחילת המערכת ובאה במקום האיפור השגרתי שהיו נוהגים לעשות עם עיפרון. השיטה הייתה לצייר באמצעות דרמוגרף, מה שהעניק מאפיינים מבניים דומים לציור בעיפרון ורושם קפוא ולא טבעי. יש היקף או מתאר מוגדר ומילוי קומפקטי כך שניתן למסגר את העין, אך הקשיות והיעדר הגוונים שיש בשערות הטבעיים, מביאים לכך שכיום טכניקה זו אינה המועדפת.

הצללה מתחת לשערות. דומה לדוגמה לעיל, בהבדל שאין מתאר מוגדר ובכך מצמצמים את תחושת הקשיחות. בגלל האפשרות לבצע את ההליך בשיטת נקודה אחורית וסוג של קווקוו מתקבלת תוצאה של גוונים בבהיר-כהה עקב ההבדל שיוצרת ההרוויה הטבעית (לא נגרם בכוונה). לשימוש אך ורק אצל מטופלים שיש להם שערות בגבות וברצונם רק להגדיל את הצפיפות , בלי לעבור בשום מקום את הקו המוגדר על ידי השיער הטבעי (ניתן לעשות דפילציה של הגבה ולתת לגבה את הצורה הרצויה לפני הפיגמנטציה). ניתן לעשות את העבודה עם מחטים מעוגלות עם חודים 3, 5 ו-7 חודים.

הצללה – שיטה חדשנית, שפותחה לאחרונה והכוללת מספר טכניקות של שערה שערה; הטכניקה פועלת באמצעות שיטת בהיר-כהה המאפשר להשיג תוצאה המדמה את הצל והאור הנוצרים עם השער הטבעי. טכניקה זו היא פשוטה יותר מלשים שערה שערה, ואין צורך בהרוויה הדרושה בטכניקה קומפקטית; ועל כן גם מי שרק מתחיל לעסוק בדמופיגמנטציה יכול לבצע זאת, עם סיכון נמוך לטעויות.

עובדים עם מחטים 3, 5 ו- 7 חודים, עם צבעי פיגמנטים שונים (באותה העבודה) או דרגות הרוויה שונות. שיטת ההשתלה היא נקודה אוחורית בחלק ההתחלתי ושסוע (קווקוו) בסוף של שערת הדמי. לאחר מכן נבחר בין אפשרויות ושילובים עמם ניתן לבצע את הטכניקה.

1 – אותה המחט ואותו הצבע. משיגים את בהיר-כהה באמצעות שוני בהרוויה בין קו אחד (3 העברות/ יישומים) והבא אחריו (2 העברות/ יישומים), כאשר מחליפים ביניהם (לסירוגין). זו דוגמה, כי כמות הפעמים שעוברים מותאמת לגורמים שונים (סוג העור, עומק ההשתלה וכיו"ב). הדבר האידיאלי הוא להשתמש במחט עם 3 חודים (מעוגלת).


הפיכת גבה קומפקטית ל – שערה שערה

המעבר מגבה שעברה פיגמנטציה קומפקטית לגבה, בשיטת שערה שערה, היא עבודה שצריך לשקול בכול מקרה פרטני, מכיוון שלא כל המקרים יניבו תוצאות משביעות רצון.

תלוי, בין היתר, בנקודות שלהלן:

(1)   העומק בו נעשתה הפיגמנטציה המקורית

(2)   צבע השרטוט וגוון משנה של המטופל/ת

(3)   עיצוב ומיקום של הגבה ביחס למאפיינים של צורת הפנים

(4)   הזמן שעבר מאז שבוצעה העבודה שיש לתקן

האמור לעיל הן כמה נקודות שעלינו לקחת בחשבון לפני שמחליטים לבצע את עבודת ההמרה.

 

בהקשר לפריט (1) עלינו להחליט האם העבודה המקורית הייתה פיגמנטציה או קעקוע, מכיוון שבמקרה האחרון יש להזהיר את המטופל/ת שמשך התיקון יהיה יחסי, בהתחשב שננסה תיקון יותר עמוק (כדי לנטרל את הקעקוע), ושטחי יותר כדי להשתיל את הצבע הרצוי (גם עם בסיס מנטרל של הצבע הלא רצוי).

בעניין הצבע (פריט 2), עלינו להעריך לאיזה גוון לא רצוי נעה הפיגמנטציה המקורית, ובנוסף יש לקחת בחשבון את גוון המשנה של אותו האדם כדי שיהיה ניתן לעבוד עם הנטרול הנחוץ, אשר בשילוב עם הצבע הקיים ובסיס העור יאפשר לנו להשיג את גוון הקבע עבור שרטוט נכון וטבעי. צריך להתחשב באותם הגורמים כדי לבצע את הנטרול בין השערות (וכך להשיג צבע עור).

פריט (3). חשוב שמיקום וצורת הגבה של המטופלת יהיו נכונים (אורך, גובה, עקומה, הבדלי גובה בין הנקודה הפנימית והחיצונית ומרחק בין הגבות). אם לא כך, עלינו לתקן לא רק את הצבע אלא גם את הצורה והמיקום של הגבות.

פריט (4). חשוב לדעת, כדי להבין האם העבודה היא קעקוע  (לפי הזמן שעבר מאז נעשתה העבודה) ואם העבודה נעשתה לא מזמן (שעדיין צריך לייצב את הצבע).

קיימות נקודות נוספות שיש לקחת בחשבון: לדוגמה, במידה ואפשרי לבצע דפיגמנטציה (ביטול הפיגמנטציה) עלינו לדעת האם ניתן לבצע את ההליך עם חומר כימי או עם לייזר, וכיו"ב.

יש לקחת בחשבון את כל ההיבטים כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, למזער סיכונים ולא ליצור ציפיות לא אמיתיות כאשר מיישמים שיטה זו.

חשוב ביותר שלמטפל יהיה ידע ברמה הגבוהה ביותר בתחום הכולורימטריה (מדידת צבע) הבסיסית והמיושמת ספציפית בדרמופיגמנטציה, וגם בהבדלים בבסיס העור של העדות השונות, זאת כדי להשיג נטרול מוצלח. (אם לא כן, לא מומלץ לעבוד בטכניקה זו). מובן מאליו שכדי לבצע המרה מגבה קומפקטית לשערה שערה חובה לדעת את הטכניקה של שערה שערה בצורה מושלמת.

מחטים שיש להשתמש בהן: מעוגלות X 3, 5 ו-7 חודים; קוויים X 1 ו-2 חודים.

נקודות שיש להשתמש בהם: נוקדה אחורית, שסוע (קווקוו), מעוגל, נקודה נקודה.

 

2 – אותה המחט / צבע שונה. הבהיר-כהה מושג באמצעות השוני בצבעים, כאשר מחליפים את הגוון היותר כהה (הראשון שמשתמשים בו) באחד יותר בהיר (המשמש כדי למלא את המרווחים). שני הגוונים חייבים להחזיק את הנטרול המומלץ לסוג העור המטופל, ויש לשנות רק את דרגת הבהירות. ניתן לעבוד עם מחטים 3 ו-5 חודים (מעוגלת).

3 – מחט  שונה ואותו הצבע. עובדים עם מקבצות של מחטים שונות (3, 5 ו-7 חודים –מעוגלות) המעניקים דרגות שונות של הרוויה; זה מאפשר לנו להשיג עם הפיגמנט הראשון רצועות של גוונים יותר בהירים ויותר כהים לסירוגין, בלי להגדיל את כמות ההעברות / יישומים ותוך השגה של תוצאה טבעית מצוינת.

4 – מחט שונה / צבע שונה. כאשר מגוונים את ההקבצה של סוגי המחטים (פחות או יותר חודים) וגם צבע הפיגמנט (יותר בהיר או יותר כהה), יושג יותר מהירה ובצורה יותר מוגדרת האפקט של אור וצל. הדבר הטוב ביותר הוא להשתמש עבור הגוונים הבהירים עם מחטים בעלות יותר חודים (5 ו-7 חודים – מעוגלות) ועם מחטים עם פחות חודים (3 חודים -מעוגלות) עבור הכהים יותר.

שערה שערה: כאשר מבצעים את הטכניקה כראוי, היא נותנת תוצאות מצוינות בפיגמנטציה של הגבות. אנו יכולים לתקן או לעצב מחדש וגם ליצור (באזור קרח לחלוטין) את המסגרת הדרושה כדי להעניק לעין את ההבעה הדרושה והטבעית לחלוטין. יש תוצאות מוצלחות גם בצלקות כדי לדמות שערות החסרות במקום; הן אצל נשים והן אצל גברים. כעיקרון, עובדים עם מחט עם חוד אחד, אומנם, מי שמאוד מיומן בטכניקה יכול, במקרים או באזורים מסוימים, להשתמש במחטים עם 2 חודים. במסגרת אותה הטכניקה קיימים מערכים שונים של שערות, לשימוש בהתאם לאיש המקצוע, מיומנותו ומה שמתאים למקרה הפרטני.

ערבוב (מיקסינג): זו לא טכניקה, אלא שילוב של כמה מהטכניקות המוזכרות לעיל; שילוב זה מאפשר לנו לטפל במקרים נקודתיים מסוימים (כתם + התקרחות), לתקן או להסוות אזור שלא יצא מושלם לאחר עבודה וכיו"ב (בשיטת שערה שערה בה יש מרווחים גדולים יותר ניתן להוסיף הצללת בסיס) או פשוט לחזק עבודה על ידי הגברת הצפיפות. משתמשים במחטים 1, 2, 3, 5 ו-7 חודים, עם טכניקות ההשתלה השונות והשילוב של הצבעים הדרושים.

דוגמה: הצללת בסיס + שערה שערה.

הצבעים, גוונים ונטרולים שנעשה בהם שימוש הם מגוונים (לראות קולורימטריה), אך באופן כללי שולטים אלה על בסיס ירוק, אפור, צהוב או כתום ובמידת הצורך עם התוספת של נטרול מתאים עבור כל מטופל/ת באופן פרטני.

עקרונות היסוד של האיפור מורים לנו שהגבה חייבת להתחיל (בחלקה הפנימי) בקו דמיוני היוצא מצד האף ועובר דרך הקצה הפנימי של העין (בלוטת הדמעות), החלק החיצוני גובל בקו היוצא מאותה הנקודה ועובר בקצה החיצוני של העין, והנקודה הגבוהה ביותר (קשת) מסומן על ידי קו היוצא מאותו צד האף ועובר במרכז אישון העין כאשר המבט קדימה.

המרחק בין הגבה והעין (גובה), צריך להיות אישון עין אחד; המרחק בין שתי הגבות: עין אחת, והצורה צריכה להתאים למטופל /ת תוך כדי לקיחה בחשבון שבפנים זוויתיים כדאי לעבוד עם קווים מעוגלים, ולהפך.

להלן פירוט של טכניקות שונות והיישום שלהן


פיתוח של הטכניקה

לאחר שנבחן המטופל/ת והוחלט איזה טכניקה ניתנת ליישום, נמשיך כדלקמן:

מגדירים האם צריך להחליף רק את הצבע, הצורה, הצבע והצורה או האם יש צורך לנטרל גם מחוץ לקו הגבות (ראה דוגמאות באיורים להלן)

איור א'.  צריך להחליף רק את הצבע ואת מרקם הגבה (שערה שערה), מכיוון שהצורה והמיקום בפנים הם נכונים.

איור ב'. שינוי צבע וצורה; מכיוון שהצבע או הטכניקה שנעשה בהם שימוש הם לא הטובים ביותר ובנוסף הצורה אינה האידיאלית לסוג זה של פנים, על כן יש לתקן את שניהם.

איור ג' שינוי צבע וצורה, ונטרול או מחיקה באזור בו יש עודף (האזור האמור מתאים לפנים ובעבודה המקורית נעשתה פיגמנטציה).



שינוי צבע ומרקם (מקומפקטי לשערה שערה) עם או בלי נטרול

  1. במקרה שאין צורך בנטרול מכיוון שהצבע הקיים הוא בגדר המתקבל על הדעת עבור המטופל/ ת רק מעוניין/ת לחזק את הגוון באזור המתאים לשערות ולאחר מכן אם אכן מנטרלים תוך כדי שימוש בהורדה הדרגתית של הגוון עד שמגיעים לצבע העור באזור המתאים למרווחים. משתמשים בצבע עור שבדרך כלל מתמקם במסגרת הבז' הבהיר, אך צריך לקחת בחשבון שאם הצבע השולט הוא כהה יהיה צורך להשתמש בצבע עוד יותר בהיר כדי להגביר את ההבהרה במרווחים (בין השערות) ולהשיג את האפקט הרצוי (שערה שערה).

במקרה שיש צורך בנטרול מכיוון שהצבע המקורי השתנה לגוון לא רצוי, צריך לעבוד עם ההיפך המשלים (ראה קולורימטריה) בחלק המתאים לשערות (כדי להשיג צבע המתאים לגוון הטבעי של שער המטופל/ת) ובאותו האופן בהקשר למרווחים בין השערות (כדי לקרב את המרווחים לגוון העור של המטופל/ת).

אם נעשה קעקוע באזור בו אנו עובדים, צריך לשים קודם 2 או שלוש שכבות (יותר עמוק) של הנטרול המתאים, ולאחר מכן שמים את הצבע באזור הגבוה יותר, כאשר גם בבסיס של אזור זה צריכה להיות דרגה של נטרול לפי ההפך המשלים של הגוון הקיים והלא רצוי (לעשות לפחות 2 או 3 שכבות נוספות).

טכניקת העבודה:

 

איור ד'

לאחר שנבחר הצבע שנעשה בו שימוש, מתחילים לשים פיגמנטציה בשיטת שערה שערה מהחלק המרכזי לכיוון החיצוני, כאשר מחקים את השערות (איור ד') ומשאירים מרווח שווה לשערה אחת ביניהן (אצל אנשים בעלי עור שמנוני ניתן להשאיר מרווח קצת יותר גדול). מבצעים את הטכניקה הזו בעזרת מחט עם חוד אחד, בשיטת נקודה אחורית בחלק ההתחלתי והאמצעי של השיער ועם שיטת השסוע (קווקוו) בחלק הסופי. לאחר שהושגה ההרוויה הרצויה, ממשיכים בפיגמנטציה של המרווחים בין השערות. ניתן לעשות את הפיגמנטציה של המרווחים (איור ה') עם מחט בעלת חוד 1 או 2 חודים ובעזרת השיטה נקודה אחורית, ומסיימים עם שסוע (קווקוו) (אם מעוניינים במתאר פחות מוגדר) או עם נקודה נקודה (אם מעוניינים במתאר יותר מוגדר).

 

איור ה'

אצל אנשים בעלי עור שמנוני, מכיוון שיש יותר מרווח בין השערות, ניתן לעשות פיגמנטציה עם מחט בעלת שלושה חודים ועם אותה טכניקה של השתלה, גם אם אפשר להגדיל את מספר הפעמים שעוברים מכיוון שיכולת ההשתלה של מחט זו (3 חודים) היא פחותה ויש צורך ביותר העברות עבור אותה הרוויה.


שינוי צבע, מרקם וצורה.

באותם המקרים בהם בנוסף ממעבר מגבה קומפקטית לשערה שערה בכול הקשור לצבע (עם או בלי הנטרול הנדרש), עלינו לשנות את הצורה של הגבה. עובדים באותן הטכניקות ועם אותו סוג של מחטים; אך באזורים בהם עוברים את הצורה המקורית (שיש לגבה באותו הרגע) צריך להשתמש בתערובת של צבע שונה מהצבע בו אנו משתמשים באזור בו כבר יש פיגמנטציה (צורה מקורית) כדי למנוע הבדל משמעותי בגוון, מכיוון שלא תהיה לנו ההשפעה של הצבע המושתל על הפיגמנטציה ההתחלתית (קומפקטית).

איור ו'. כאמור לעיל, עובדים כמו במקרה הקודם, שמים פיגמנטציה מהאזור הפנימי לכיוון החיצוני, עם אותה הטכניקה להשתלה ואותם המרווחים בין השערות.

איור ו'

איור ו' . כאשר יוצאים מהאזור אותו אנו מתקנים, אנו על אזור שאין בו בסיס הצבע עליו עבדנו; על כן הנטרול אינו משפיע , כך עם הכהה או הבהרה שבצענו, ועלינו לשנות את הצבע בו משתמשים באזור זה תוך כדי הורדת הצבע המנטרל שאנו שמים ומחליפים אותו בגוון בהתאם לזה שיושג ושהיה באזור לפני הפיגמנטציה (יש לקחת בחשבון את בסיס העור, מכיוון שזה ישפיע על הצבע שנשתמש בו).

איור ו'

נטרול של האזור העודף.
אנו לא פטורים מהצורך להחליף את צורת הגבה, לא רק כדי להרחיבה. במקרים מסוימים נהיה חייבים לשנות גבה בכך שנקטין אותה. במקרה זה, עלינו לנטרל את האזור העודף באמצעות תערובת שביכולתה להגיע לגוון או צבע העור הטבעי. מומלץ לעשות זאת במחטים עם 3, 5 ו-7 חודים בטכניקת נקודה נקודה (היכן שיש צורך ביותר הרוויה), בטכניקה מעגלית (באזורים רחבים יותר), ובטכניקת נקודה אחורית עם שסוע/קווקוו סופי (כדי למזג את הצבע בשימוש בעור המקורי). איורים ז', ח' ו- ט'.

איור ט'

איור ח'

איור ז'


הפיכת גבה קומפקטית ל – שערה שערה, המשך

במקרים של

צבע מאוד כהה וקעקוע.

 

גבות סגול עז.

 

גבות בצורה מאוד לא מתאימה.

מומלצת דפיגמנטציה, לפעמים חלקית, ולפעמים כללית; גם אם לא נמחקת לגמרי הגבה הלא רצויה, ההליך תורם להבהרה במידה מספקת כדי לאפשר לנו לעבוד בנוחות יתר ולקבל תוצאות טובות יותר.

במקרים שהאזור שיש לבצע בו דפיגמנטציה הוא קטן, ניתן להשתמש בטכניקה עם דרמוגרף ועם חומרים כימיים להסרת פיגמנטציה, אך באזורים גדולים יותר (באופן אישי אני מעדיף את הטכניקה המבוצעת בעזרת לייזר -כפי שמתאים לכול מקרה ומקרה- תלוי בצבע ובעומק ההשתלה). בהמשך, יש להמתין פרק זמן כנדרש כדי לשים פיגמנציה פעם נוספת, במידה שיש צורך בכך.

אפשרות טובה נוספת לביטול הפיגמנטציה, היא הטכניקה של קריותרפיה (טיפול בהקפאה), שמבצע איש מקצוע בתחום, ושבעזרתה הרבה פעמים מושגות תוצאות טובות יותר מאשר עם לייזר.

הצבעים בהם נעשה שימוש צריכים להיות מבוססים על התיקונים שיש לבצע, וכדי שתהיה לנו אסמכתה פרטנית בעניין איזה צבע עלינו להשתמש בכול מקרה עלינו להכיר על בוריו את תחום הכולורימטריה והנטרולים, כאשר לפעמים יש צורך ביותר מתיקון אחד.

בנוסף, יש לקחת בחשבון את דרגות ההרוויה של ההקבצות השונות של מחטים, זאת כדי להעריך את יכולת הכיסוי שנשיג לאחר הקילוף.

נקודה חשובה אחרת שיש לקחת בחשבון היא שבהרבה מקרים התערובת של צבעי הבז' הם עשירים בדו-תחמוצת הטיטן, עם מולקולה יותר גדולה ויותר כבדה ושיותר קשה להסיר במקרה שהתוצאה אינה הרצויה, ועל כן מומלץ להשתמש בזהירות יתרה.

לסיום, עלינו לציין שיטה נוספת הקיימת כדי להפוך גבה קומפקטית לגבה הרבה יותר טבעית. ההצללה, שגם אם אינה מעניקה את המרווחים שיש לטכניקת שערה שערה, נותנת תוצאות מצוינות.

תיקונים ונטרולים

הנטרול היא טכניקה המשמשת הן כדי מנוע סטייה לצבעים לא רצויים בהשתלה הראשונית של הפיגמנט, והן לאחר מעשה בתיקון של עבודות בהן הצבע סטה ואנו לא רוצים, או שלא מומלץ, לבטל פיגמנטציה. בהתאם לצבע הקיים ולאזור המטופל, ניתן להשתמש במנטרל ישיר או עם תוספת של צבע בסיס. או ניתן לטפל עם מסווה מעל לתיקון, או בשיטת קטילה מוקדמת, כדי להשתיל לאחר מכן -מעל לשיטה הזו- את הגוון הסופי.

טבלת תיקונים

גבות

צבע לא רצוי

נטרול באמצעות

על בסיס

סגול בהיר (לילך)

80% צהוב +20% בז'

חום

  • בהתאם לגוון הרצוי

סגול כהה

100% צהוב

חום

  • כמו הקודם

וורודים

צהוב ירקרק (עבור גבות + בהירות)

 70% צהוב + 30% ירוק

ירוק בהיר (עבור גבות + כהות)

60% ירוק + 40% צהוב

אדומים

ירוק אפרפר או אפור (בינוני)

אפור בהיר

חום אדמדם

אפור כהה

אדום כתום

ירוק בהיר

חום אדמדם

שחור

צהוב כתמתם

חום

  • כמו הקודם

כחול

כתום צהבהב

חום

  • כמו הקודם

שפתיים

אפור כהה

אדום + כתום

ישיר

כחול כהה או שחור

+ כתום

50% צהוב + 50% כתום

ישיר

סגול

+ כתום

70% צהוב + 30% כתום

ישיר

עיניים

כחול או אפור

שחור + חום + כתום

20% + 40% + 40%

להשתמש באחוז גדול יותר של שחור עבור שרטוט עז יותר

ירוק אפרורי

שחור + חום + אדום

20% + 50% + 30%

אותו הדבר

סוגים שונים של מחטים, השפעות הרוויה, קביעות, כאב, סיכונים ויתרונות.

קיימים סוגים שונים של מחטים, הן עבור מיקרו-פיגמנטציה והן עבור קעקוע. עקרונית, נתייחס למחטים שנעשה בהם שימוש בטכניקה בה אנו מעוניינים, ונחלק אותם למחטים מעוגלות ולקוויות.
המחטים הקוויות הן אלה שממקמים את החודים שלהן אחד ליד השני. משתמשים בהן בניקוד בין ריסים, גבות שערה שערה וכיו"ב, וגם בעבודה על צלקות וטבעות פטמה.
המחטים המעוגלות הן אלה שנעשה בהן יותר שימוש; בשימוש בהן יש פחות סיכון והתוצאה היא יותר טבעית. משתמשים בהן גם בעבודות בעיניים, גבות ושפתיים, בנוסף לצלקות, טבעות פטמה ומילוי.

חודים ואופן הסידור שלהם

קווי                               מעוגל

חוד אחד ●                    3 חודים

2 חודים ●●                   5 חודים

4 חודים ●●●●               7 חודים

6 חודים ●●●●●●

8 חודים ●●●●●●●●

להלן ההבדלים בין  המחטים עם פחות או יותר חודים, ונתייחס למחטים מעוגלות עם 1, 3, 5 ו-7 חודים, בהיותן המחטים בהן נעבוד באופן כללי.

כמות קטנה יותר של חודים

כמות גדולה יותר של חודים

חדירה גדולה יותר

חדירה קטנה יותר

יותר הרווית צבע

פחות הרווית צבע

המטופל חש יותר כאב

המטופל חש פחות כאב

פחות אפשרויות לשפר

יותר אפשרויות לשפר

מושגת תוצאה פחות טבעית *

מושגת תוצאה יותר טבעית

פחות אפשרויות לתקן

יותר אפשרויות לתקן

יותר מובטח שהשרטוט יישמר לאורך זמן

פחות מובטח שהשרטוט יישמר לאורך זמן

* להוציא בשרטוט גבות שערה שערה

יישום של סוגי המחטים השונות

חוד אחד

ניקוד בין ריסים (עפעף תחתון)

גבות שערה שערה.

ניקוד ושערות בצלקות.

חיזוק שערות השתלת שיער.

שרטוט דק בעפעף התחתון.

3 חודים (מעוגלת)

שרטוט רגיל בעפעפיים. (תחתון ועליון)

שרטוט רגיל שפתיים.

שרטוט ומילוי בגבות קומפקטיות.

הצללה מתחת לשערות בגבות.

תיקון בשפתיים.

צלקות וטבעות פטמה.

5 חודים (מעוגלת)

שרטוט עבה בעפעפיים (עליון ותחתון).

שרטוט עבה בשפתיים.

שיפור, מילוי והצללה (הדרגתית) בשפתיים.

הצללה מתחת לשערות ומילוי גבות.

טבעות פטמה, צלקות וכתמים (היפר והיפוכרומיות)

7 חודים (מעוגלת)

תיקון, מילוי והצללה (הדרגתית) בשפתיים.

הצללה מתחת לשערות בגבות.

טבעות פטמה, צלקות וכתמים (היפר והיפוכרומיות)